Értékelés - Agnes Martin-Lugand: A boldog emberek olvasnak és kávéznak, A boldog emberek esőben csókolóznak

2018. április 18., szerda






Sziasztok! 

Nyereményjáték hetünk következő állomásán Agnes Martin-Lugand A boldog emberek... sorozatáról olvashattok értékelést Kikyo jóvoltából.



A ​boldog emberek olvasnak és kávéznak
Fülszöveg

Diane két embert szeretett a világon. A férjét, Colint és a kislányukat Clarát. Amikor a sors egy nap mindkettőjüket örökre elveszi tőle, úgy érzi, minden megfagyott körülötte. Az emlékek között tévelyegve sehogy sem találja a visszautat az életébe…

Legjobb barátja unszolására egy kis írországi faluba menekül, ahol ismeretlenek között kezd új életet. Nem a boldogságot keresi, és nem is a szerelmet, csak megnyugvást és megerősítést, hogy érdemes küzdenie, hogy van folytatás…

Arra álmaiban sem gondol, hogy a csend és magány helyett az élet sűrűjében találja magát, egy különös férfi pedig igyekszik felforgatni az életét, miközben újra kell gondolnia mindazt, amit biztosnak hitt…

Agnès Martin-Lugand regénye szinte a semmiből söpört végig Franciaországon. A hetek alatt a sikerlisták élére ugró könyvből több mint 300 ezret adtak el, a női olvasók pedig világszerte a szívükbe zárták a gyászból kigyógyuló Diane karakterét.

A ​boldog emberek esőben csókolóznak
Fülszöveg

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Amikor ​vigasztalhatatlan voltam, Edward terelt arra az útra, amely megszabadított a Colin iránti hűség kényszerétől. És éreztem, hogy most már tőle is megszabadultam, és készen állok rá, hogy más férfiak előtt is megnyíljak.

Írországból való hazatérése óta Diane-nak sikerült pontot tennie az Edwarddal folytatott viharos kapcsolat végére, és szilárdan eltökélte, hogy Párizsban építi fel újra az életét. Legjobb barátja segítségével ismét nagy lendülettel veti bele magát irodalmi kávéháza felvirágoztatásába. Itt ismerkedik meg Olivier-vel, aki kedves, figyelmes, és főleg: elfogadja, hogy Diane nem akar többé anya lenni. Mert Diane tudja, hogy soha nem fogja magát túltenni a kislánya elvesztésén. 
Csakhogy egy váratlan esemény minden tervet felborít: Diane egyre kevésbé biztos benne, hogy jól döntött. Igen ám, de lesz-e bátorsága új utat választani?

Agnès Martin-Lugand lélekemelő története ellopta a franciák szívét, majd meghódította a világot. A hetek alatt a sikerlisták élére ugró könyvből több százezret adtak el, a női olvasók pedig világszerte a szívükbe zárták a gyászból kigyógyuló Diane karakterét. A sikerkönyvből hamarosan film készül.

Kikyo értékelése

Amikor egy könyves hirdetésben először elém „csapódott” az interneten ez a regény, rögtön tudtam, hogy el kell olvasnom. Fogalmam sem volt róla, hogy miről szólhat, de a címe annyira megfogott (nálam is ez a kettő a „boldogság” kulcsa), hogy tudtam, nem lőhetek mellé. Egy gyors könyvbeszerzés után neki is álltam. És mit mondhatnék: Egy szuszra kiolvasva mindkét kötet. Nálam szó szerint beletrafált. Gyönyörűen kidolgozott karakterek (végre nem tízen- és huszonévesek, hanem harmincasok, vagyis az én korosztályom), lebilincselő, megrázó történet, a csodálatos Franciaország (imádom Párizst) és a még csodálatosabb, festői Írország! Ismét egy rácsodálkozás, hogy mekkora pofonokat tud adni az élet, és hogy ebből lehetséges a kiút. Diane az első pillanattól kezdve szimpatikus volt számomra, teljesen bele tudtam élni magam a viselkedésébe, a helyzetébe. Edward pedig!!! Whá! Igaz, tetoválása nincs, de nagybetűs FÉRFI! Na ja! Ilyen kell nekem is életérzést váltott ki! És mindemellett emberiek, hétköznapiak, közülünk valók az összes mellékszereplővel együtt. Szinte azt éreztem itt is, hogy szívesen élnék köztük. És miután elolvastam, ismét rájöttem, hogy ezek nélkül a könyvek nélkül szegényebb lenne az életem.



Köszönöm hogy elolvastátok!
Kikyo

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co